Videoblogg – hvorfor jeg dropper ut av vgs

Oi, så mye oppmerksomhet innlegget mitt fikk. Jeg var egentlig klar over at folk kom til å reagere, sånn er det bare. Jeg har latt være å fortelle om planen min, hva jeg skal fremover, hva drømmen min er. Jeg vil ikke fortelle for mye heller. Det viktigste er at jeg har gjort noe for meg selv, jeg har gjort det jeg trengte å gjøre og jeg er stolt av det. Jeg skjønner ikke hvorfor det skal provosere så mye, det er jo mitt liv, jeg gjør hva jeg vil med det. Jeg trengte å ta dette steget for å komme nærmere drømmen min. Jeg vil at dere skal vite at jeg har en plan, og det steget jeg har tatt gjør at jeg kommer nærmere denne “planen”. Jeg har ikke droppet ut av skolen fordi fagene er kjedelig, men fordi jeg ikke trenger videregående for å bli det jeg vil. 

Jeg vil si tusen takk til alle fine kommentarer jeg har fått, og jeg vil si tusen takk til alle dere andre som reagerer negativt på det jeg skriver. Dere gjør meg bare mer klar på at jeg gjør det riktige. Dere som tror dere kjenner meg, tror dere vet alt, dere har ingen anelse. Dere har ikke rett til å uttale dere slik om meg, for dere vet ikke noe om mine planer, hva jeg skal fremover. Å kalle meg for en “bortskjemt drittunge” syntes jeg også er helt latterlig, men jeg forventet det egentlig, dessverre. Heldigvis bryr jeg meg ikke, det viktigste er at jeg gjør det jeg vil og har et liv jeg er stolt over. 

Jeg har nå laget en video, den er ganske lang, men her forklarer jeg litt mer om hva som er i tankene mine og litt om hva jeg skal fremover. Dere må være klar over at jeg ikke prøver å bevise noe, for det orker jeg ikke, jeg bare forteller om hva som foregår i mitt hode. Denne videoen er et lite steg utenfor komfort sonen min, jeg burde egentlig redigert den litt, den er ikke perfekt, men jeg tenker søren heller. Den er så ekte som den kan være.

I morgen klokken 08:00, da skal bøker leveres og papir skrives under. Jeg er så glad!

66 kommentarer
    1. Det er ikke det at jeg syntes det er så teit å droppe ut av skolen, for har man en realistisk plan så kan det sikkert gå bra. Men det er nesten morsomt å høre hva du tenker, for tror du virkelig du kan bli advokat uten videregående? Du sier ting som om det er så lett, sier at man kan bli hva man vil uten videregående. Men her er den harde fakta kjære deg: du kan faktisk ikke bli hva du vil og gjøre hva du vil. Man kan ikke bli advokat uten videregående, siden man faktisk trenger generell studiekompetanse for å komme inn på jus.
      Så prater du om at du vil dø lykkelig, men om du hadde gått ferdig vgs. som faktisk kun er 1 og et halvt år igjen. Da kunne du tatt høyere utdanning for å bli personlig trener, så da ville du nok klart å bli glad igjen resten av livet ditt. For da hadde du kunne blitt personlig trener, og også tjent mer siden du hadde hatt høyere utdanning, så barna dine ville hatt det bedre, og du kunne reist mer siden du er så glad i å reise. Man kan faktisk ikke reise hvor som helst uten å ha penger. Du ville også hatt noe å falle tilbake på. For jeg vet om mange som har skiftet mening om det de vil bli. Eller som syntes yrket er kjempebra i 10 år, også føler de at det er tid for noe nytt, og da er det vanskelig å skulle begynne å studere noe annet når du ikke har generell studiekompetanse engang.
      Men lykke til, er bra du er optimistisk, men alt er ikke så enkelt som du sa i videoen 😉

    2. Malin: Men kjære deg, for å få generell studiekompetanse trenger man ikke videregående. Man må ikke sitte på skolen, det finnes så mye annet å gjøre.
      Har jeg behov for å ta opp studiekompetanse, så er det ikke værre enn at jeg gjør det da jeg vil, for da har jeg lyst til det. Nå har jeg ikke lyst til det, så da bruker jeg ikke tid på det.

      Alt er faktisk så enkelt.

    3. Jeg mener ikke at man må fysisk sitte på skolen nei, men man må i såfall ta det som privatist og du går jo på en måte vgs da. Det er det jeg mener, at da må du ta det opp senere og det kan være mer demotiverende å ta det opp i en alder av 35 enn nå som du faktisk har venninner på din egen alder på skolen og dessuten tar man lettere til seg fagstoff som barn/ungdom. Det vil også ta lenger tid å bli det du vil da, siden du da må ta studiekompetansen før du i det hele tatt kan gå videre.

    4. Stå på, jeg heier på deg!!
      Hvorfor tok du ikke treningslære eller lederutvikling på videregående? Idrettslinjen.

    5. Bare lurer på hva du mener med å droppe ut av skolen for å bli personlig trener? De fleste personlige trenere går gjerne videregående, for så å ta personlig trener-utdanning. Også lurer jeg på når du har tenkt å starte å ta denne utdanningen, og med hvilket selskap? 🙂

    6. Du skal stille i bikini fitness? Hvordan fant du ut at du vil det, og hvor lenge har du jobbet mot dette? Hva er målet ditt med å stille?

    7. Hei Anne Lene.
      Lykke til med ditt liv. Du snakker mye om at andre ikke skal bry seg med ditt liv og dine valg og det er helt Ok. Jeg opplever at du snakker VELDIG mye om hva andre bør gjøre, deres valg og ønsker…. Hold deg til dine ønsker og det DU vil og ikke bland alle andre bort i det. Du ønsker at andre skal respektere deg og ikke blande seg. Gjør det tilbake til andre. Du komner sikkert til å klare deg bra👍🏻

    8. Malin: man må ikke ta det opp. Man kan også ha realkompetanse, men det er ikke noe v det jeg har planer om å gjøre.
      For å bli det jeg vill, er ikke VGS på noen måte nødvendig. Hvorfor skal jeg bruke tid på det da? Det er som å gå snekker linken når man egentlig vil bli kokk. Det er helt feil.

    9. Jeg har bare et lite spørsmål hehe… Hvordan vil noen ansette en person som ikke har selvkontroll nok til å fullføre vgs som personlig trener? Og hvordan vil noen som ikke får resultater på 5mnd med diett og trening være en god motivasjon? LÆÆÆÆÆTTIS

    10. Du sier at skolen ikke har gitt deg noe….. men du har jo lært å lese og skrive. Synes du dette er god nokk utdanning for å bli PT?

    11. Flott at du har tatt et valg og står for det dine handlinger, men ikke oppfordre andre til å droppe ut av VGS bare fordi at de går gjennom en tøff periode; ungdommstiden suger, og det gjør den for de aller fleste til en eller annen grad. Og det du sier med at man trenger ikke generell studiekompetanse for å bli advokat, er bare helt feil. Norske og utenlandske universiteter KREVER generell studiekompetanse av et eller annet slag for at en skal studere rettsstudier.
      Den harde sannheten er at man må gå gjennom ting man ikke nødvendigvis trives med av og til; livet kan ikke være skreddersydd bare for deg som enkeltperson.
      Og det at skolen ikke gir deg noe annet enn venner, er også feil. Det gir deg livserfaringer og generell allmennkunnskap, som betyr at det er grunnleggende ting folk flest burde vite, uavhengig av hva de driver med til hverdagen.
      Tror du har lest litt for mange inspirerende sitater på nett.

    12. Anonym: jeg har ikke sagt at man ikke trenger generell studiekompetanse, men man trenger ikke vgs skole.
      Jeg oppfordrer ikke andre til å slutte skolen, jeg oppfordrer folk til å gi faen og gjøre hva de vil.

    13. Kanskje det ikke har så mye med det du vil (selv om de fleste personlige trener tar høyere utdanning innen dette og krever genrerell studiekompetane, og da mest sannsynlig vil bli valgt ovenfor deg), men du sa man kan bli advokat osv. og det er det jeg kommenterte på at man ikke kan. Ja, man kan ta eksamen som privatist, og da tar du jo på en måte videregående selv om man ikke fysisk er på skolen.
      Meen, du får bare ha lykke til med ditt syn på ting. Syntes det er utrolig bra det med at man skal gjøre det som gjør en lykkelig, men samfunnet har ikke ‘en retning’ og det er derfor det er så vanskelig å vite hva man skal bli fordi det er så utrolig mange muligheter nå til dags. Studier i utlandet, friår, lærling, folkehøyskole osv osv. Man må noen ganger gjøre ting som ikke gjør en lykkelig. Altså, jeg hater å ta oppvasken, og det kan være veldig demotiverende å se den og vite at jeg må bruke tid på å vaske opp i stedet for å bruke de minuttene på shopping f.eks. Men det må gjøres, for at det senere skal bli rent og jeg skal ha tallerkener å bruke. Håper du skjønner poenget mitt.

    14. Jeg har hele tiden tenkt at du er moden for alderen din, men etter å sett denne videoen skjønner jeg at du bare er 18 år i hodet… Hjelpes!

    15. Jeg seriøst skjemmes over å lese de negative kommentarene her oppe i kommentarfeltet. Håper virkelig ikke dere er voksne folk med unger som har kommentert for dere burde tenke nøye over va dere sier , plutselig er det ditt barn . Videregående gir deg ikke de livsskunskapene denne jenta blir å få mens vi sitter på skolebenken, bare så det er sagt. Og forresten så burde videregående ha lært dere at å skrive stygt til andre på Internett ikke er greit. Når man har blitt såpass gamle er dette sånne ting man burde kunne. Dette er ikke en verden jeg vil ungene mine skal vokse opp i der folk hater på hverandre for å følge drømmene sine. Huff

    16. Hei!
      Jeg lurer på en ting. Hva sier din mor i dette? Støtter hun deg i avgjørelsen? Fordi dersom jeg hadde vært moren din hadde jeg vært grenseløst flau over at min 18 år gamle datter har droppet ut av Videregående skole. Tenker du at dette er greit for oss i samfunnet? Vi i samfunnet som går 13 års skolegang og mer for å få plass i arbeidsmarkedet slik at vi har en jobb og tak over hodet? Vi som betaler skatt? Foreldrene mine som betaler skatt? Skatten vår går faktisk til velferdsgodene vi har, og en av dem er gratis skole. Du har rett til gratis skole, nemlig 3 år på videregående. Anne Lene, du kommer til å ende opp på NAV. Veien fører dit nå fordi du har lav utdanning. Du blir eldre, og hva skjer? Fortsatt ingen grunnlag. Ikke nok til å lykkes i livet. Ikke nok til å sikre dine fremtidige barn tak over hodet. Da tar du og utnytter sikkerhetssystemet vi har, og da resulterer du at du er den lave stastistikken i samfunnet. Arbeidsledigheten er høy. Norge går inn mot en fase der å søke om lån blir vanskelig, skaffe seg bolig, ha en sikker jobb.
      Du har dritet deg loddrett ut. Stopp med bloggen slik at du ikke tar med deg noen andre ned.

    17. Du burde komme deg vekk fra Sande. Du har skuffet alle i dine nære omgivelser. Har du jobb i Oslo, flytter du til Oslo. Sande er et lite samfunn der rykter spres som ild i tørt gress. Hvis du vil følge drømmene dine kommer du deg vekk. Hele stedet, hele videregående skammes av deg. At du ikke klarer å være mer oppegående? Det er deg som er latterlig her. Det er du som lever i den lille boblen din omringet av WeHeartIt sitater. Du er ikke inspirerende, du viser oss ingenting. Du kommer ikke til peoenget ditt engang.
      Ironisk sett har du valgt livets harde skole.
      Si igjen at du har lykkes med livet om et par år når du sitter der med gjeld fordi du må ta opp videregående som privatist.

    18. Vil bare si at vi er takknemlig for at du viste for enkelt det går å ødelegge livet sitt.
      Nå elsker vi skolen mer enn noe annet.
      Klem

    19. Jeg syns det er kjempe bra at du vil følge drømmene dine.
      Men når du sier bare gjøre det. gjør ting du vil! å ting som ikke gjør deg glad og lykkelig er det bare å dritt i. Det syns jeg blir litt feil. Fordi jeg blir ikke glad og lykkelig av å vaske,rydde og lage middag osv. Det er ting jeg syns er møkk kjedelig, men jeg må jo gjøre det for det. Sånn du sier i videoen din virker det som man bare skal gi faen i alt man ikke vil gjøre. Av og til må man gjøre ting man ikke vil for å oppnå noen man vil. Jeg vil ikke vaske klær, men jeg vil ha rene klær så da må jeg jo vaske dem…skjønner du? Man kan ikke alltid tenke YOLO.. Av og til må man gjøre ting som ikke gjør deg like glad.. Jeg er bare 18 år.. jeg går på skole, jeg gjør ting hjemme ikke det at jeg syns det er så jævlig gøy å jeg føler meg ikke så lykkelig når jeg gjør disse tingen. Men man kan ikke være lykkelig hele tiden. Får å oppnå lykke så må man faktisk også ha det litt mindre bra noen ganger.. Du sier også at om du vil reise så reiser du? men har du noen gang tenkt på at det koster enn del og reise rundt? mener du at din mor skal betale for deg hele livet? Du kan ikke bare ta deg fri fra en jobb om man vil reise.. å har du ikke en jobb, så får du ikke penger til og reise med. Så du skal bare leve livet ditt med og trene og kanskje om du er heldig få en jobb som personlig trener? å som du kan velge selv når du skal jobbe eller ikke. Fordi det kan jo være dager man ikke føler helt for å jobbe. Å siden du vil leve lykkelig skal du drite i jobben den dagen? syns bare det ikke henger helt på greip om du skjønner. Håper du kan svare så jeg kanskje skjønner litt mer hva du tenker rundt dette. ? mener du at man bare skal drite rett og slett i alt man ikke vil å forvente at andre skal gjøre det for deg da eller?
      Men stå på! Følg drømmen din! ingen ting er viktigere en drømmer. Vi har bare litt forskjellig syn på hvordan man oppnår dem. å jeg tror vi se og mener veldig stor forskjell på hva lykke er. 😉

    20. Hei, er fascinert og forstår noe av det du mener! Poenget ditt er att alle passer ikke inn i den samme skoen, alle er ikke lagd for skole. Samtidig ser jeg at dette innlegget trigger de som leser. Hvorfor? Jeg tror grunnen er at mange vil det samme, men kan ikke! Men så er det også det at du sier alt er så lett, det er det absolutt ikke! Du sier du ikke vil slite senere, det vet ikke vi og ikke du enda for vi lever ikke slik at vi kan se hva som kommer til å skje! Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at det er vanskelig med jobb i dag uten videregående skole, snakker av erfaring fra folk rundt meg! Du har tatt et valg, jeg respekterer det! Bare husk at det valget vil være like tøft i lengden som alt annet i livet 🙂

    21. Du har et godt poeng, å følge sine drømmer er viktig! Men om du vil stå der om 10 år uten fullført Videregående og vil ha en jobb der kompetanse fra skolen kreves, blir du satt bakerst i køen. Ja selvfølgelig blir det større etterspørsel for PT men Studiekompetanse kreves i nesten alle yrker i dag. Derfor anbefaler jeg deg å fortsette med skole. Det er frivillig ja, men alltid lurt å benytte seg av ting som gir deg fordeler senere i livet. Om du ikke forstår det nå forstår du det sikkert senere i livet da du står bakerst i køen.

    22. lættis at du sier skole er ingenting. drop-out fungerer for de som er spesielt gode på noe og har sikret seg fremtiden med feks en blogg man kan leve av i noen år, eller en oppfinnelse av noe slag, som vil slå ann. med andre ord, det er ekstremt vanskelig og forskjellig fra å droppe ut skolen nå enn det det var for 15-20 år tilbake. vi lever i et år hvor selv de laveste betalte yrkene krever studiekompetanse, og det å ikke ha videregående på papiret ser mørkt ut hvor som helst du søker. du sier du vil bli personlig trener, noe som jeg støtter deg i og er et flott yrke, men som du sier – mange UTDANNER seg som det, altså de kommer til å velge søkere som allerede har studiekompetanse. 99% sikker på at når du søker om å bli PT, sitter du der med nesa i boka og leser til eksamen som du først må ta opp for å få deg en slik jobb. du snakker også mye om viljestyrke – så hva med litt VILJESTYRKE til å fullføre noe du har begynt på? Hva med litt viljestyrke til å stå opp hver dag i 1 og 1/2 til får å få generell kunnskap slik som oss andre som tenker litt lenger på hvordan man vil ha det enn akkurat her og nå. må si fremtiden din ser meget uforutsigbar ut, og det kommer garantert flere hindrer som du ikke har lyst til, men sjefen på treningssenteret (eller “kontaktpersonen” på nav) sier du må allikevel. dropp ut for all del, men ikke lag så mye oppstyr om det og snakk som at det er en bra ting, veldig få klarer seg i lengden

    23. Hei.
      Først vil jeg bare si at det er fint du følger din “egen vei” og gjør det du mener er best for deg.
      Så vil jeg opplyse deg om at skole ikke er bortkastet eller unødvendig som du melder. Vidregående er slettes ikke for alle, men ditt grunnlag blir fort så tynt. Uansett hva du gjør videre vil en generell studiekompetanse være (nesten) nødvendig.
      Dersom du foreksempel hadde gått noen år på høgskole på Idrett ville du lært MYE om hvordan kropp og trening hører sammen. Går selv på høgskole og vet om flere fornøyde idrettstudenter. Du vil lære såå mye mer enn du gjør på egenhånd, samtidig som du vil være enda mer attraktiv når du skal ut i jobben som “personlig trener”.
      Du trenger ikke gå på VGs, men du kan ta fag som privatist. Det kan godt hende du trenger en pause fra skole en stund fremover, og selvom du sier du ikke vil tilbake så kan det faktisk hende du ombestemmer deg senere. OM du gjør det, så håper jeg du vil huske på denne kommentaren og tenke den retningen.
      Jeg har også troa på at du vil takle både trening og skole på samme tid. Vet ikke hvor lenge du har igjen av Vgs, men hadde jeg vært deg så hadde jeg holdt ut. Etter den tiden (som ikke er veldig kul, det kan jeg skrive under på selv) så er du SÅ fri. For selv om du ikke ønsker å hoppe på et universitet eller høgskole med det første- så har du muligheten der.
      Vil ønske deg lykke til uansett hva du velger å gjøre i fremtiden! 🙂 Stå på.

    24. Hei! Jeg liker noe av det du sier, at man må følge drømmene sine og gjøre det som må til for at man skal bli lykkelig. I dette tilfelle velger du å droppe ut av vgs, og jobbe mot målene dine, noe som er bra.
      Men måten du fremstiller ting på blir bare litt feil synes jeg. Det virker som alt skal være så lett og at alle bare kan droppe ut, men det er det faktisk ikke. Ut i fra det jeg hører fra mennesker og elever rundt meg på skolen, så er det ikke veldig mange som er stor fan av skole/vgs, men de fullfører uansett. Det er nettopp fordi de trenger den grunnutdanningen for å klare å oppnå målene sine. Så dette er ikke like lett for alle, som du skal ha det til.
      Dessuten, du sier man bare kan reise dit man vil, selv om man ikke har penger. Jeg er en veldig reiseglad person og skulle gjerne kjørt til flyplassen nå, men jeg har ikke penger. Hvordan mener du at jeg da skal kunne reise dit jeg vil?

    25. Naivitet lenge leve. Ønsker deg velkommen til den virkelige verden når fantasiboblen en dag sprekker.

    26. Snakka med mamma om dette, hun kallte meg for en dum jævel 🙁 du er et sykt dårlig forbilde for oss ungdommer 🙁 stikk til helvette

    27. Tusen takk for denne inspirerende videoen! Du har virkelig åpnet øyne mine og jeg ser verden på en helt ny måte! Selv er jeg så utrolig lei av å måtte skrive norskstiler, og vet du hva? Jeg er ferdig, jeg skal aldri skrive en eneste norskstil igjen! Jeg er helt ferdig! Du er mitt nye forbildet Anne Lene (Må også innrømme at du er nye skjermspareren på pcen min, hehe)! Selv har jeg lest quotes av både Nelson Mandela og Vincent Churchill, men ingen ting har klart å nå meg på samme måten som denne videoen! Tusen takk! Har selv nå sendt melding til min egen VGs og sakt i fra at jeg slutter. Har hatt lyst til å gjøre det lenge, men har ikke turt, det endret du! Er forresten bursdagen min i dag så hadde vært utrolig stort for meg om du kunne sendt meg en hilsen her på bloggen! <333
      Ps: Ses vi på Nav mandag morgen?

    28. Hjelpes! Makan til hjernedød skal man lete lenge etter. Du vil en dag se tilbake på valget ditt som noe som ødela fremtiden din, fordi det utelukker 99% av mulighetene dine. Uten utdanning i 2016 får du så vidt jobb i kassa på kiwi. Utdanning er nøkkelen til suksess. Du blir ikke advokat uten generell studiekompetanse/realfagskompetanse, og den enkleste veien til dette er nettopp vgs. Et annet punkt som er viktig å se på er at en advokatutdannelse krever et snitt på over minst 5.2, noe jeg tviler sterk på at du er i stand til å få til når du ikke engang har nok viljestyrke til å fullføre vgs. Sad to say it, men dette kommer du dessverre ingen vei med. Den enkleste løsningen er stort sett aldri den beste!

    29. Omg ,ta dere sammen ! Skjønner rett og slett ikke hvorfor dere gidder lese denne bloggen. Dere ikke har noe annet og gjøre enn og snakke nedlatende ! Finn dere en bok og les den !Dere skal jo tross alt betale for alle “navere “

    30. Hei Anne Lene! Ikke hør på de som som forteller deg at du ikke blir å klare det, jeg tror du kommer til lykkes jævla bra! Noen av de mest suksessfulle menneskene i verden har ikke gått på skole. Alt kan oppnås om man virkelig vil!
      Slenger med en video om ei som droppa ut av college, bør sees!
      https://www.youtube.com/watch?v=DXd440I0b0c
      Jeg har troa på deg 🙂

    31. Denne videobloggen bærer preg av lite kunnskap. Sorry, men man kan dessverre ikke bli så veldig mye i dagens samfunn uten studekompetanse. Hadde alle vært som deg hadde ikke verden gått rundt. Du ser mer ut som en selvopptatt megge, en personlig trener. Lykke til videre, men jeg har dessverre uke troen på deg. Jeg tror du er ekstremt usikker på deg selv og legger dette ut for å få en bekreftelse at du er bra nok.. Trist og leit, rett og slett…

    32. Hei.
      Jeg støtter deg 100% og ønsker deg all hell og lykke med avgjørelsen din, men det er en ting jeg lurer litt på som jeg bare ikke kan fatte.
      Dett jeg sjønner er at du elsker trening og vil bli personelig trener, også at du ikke liker å sitte bak skolebenken hele tiden(full forståelse, skole er jo dritkjedelig). Men her kommer greia jeg lurer på. Nå vet ikke jeg helt hvilke linje du går/gikk på, men har du tenkt på å gå idrettslinja eller på en idrettsskole?? Der vil du jo sitte mindre bak skolebenken, men være mere aktiv og gjøre det du er glad i. I tillegg vil jo dette i ditt tilfelle hjelpe deg og brøyte veien opp til drømmen din. Vet heller ikke hvor god forståelse du har for trening, men et idrettsvalg ville vell latt deg få en enda mere forståelse og enda mere erfaring med å bli, ja feks peronlig trener? Som sagt skjønner jeg at du er lei skolen og vil nå drømmen din raskere, men vil du plis svare på hvorfor du velger å droppe ut av skolen for å nå drømmen istedet for å velge en linje som kan hjelpe deg med å nå drømmen din raskere?
      En hjerteig klem fra Anonym 2 STÅ PÅ!!!

    33. Håper du lykkes og motbeviser alle tullingene over her som rakker ned på valget du har tatt! Masse lykke til

    34. Hva forstår du ikke? Uten kompetanse kommer man ikke inn på studier. Nei, du trenger ikke vgs, men da må du ta det som privatist. Det vil si en stor gjeld på noe du kunne fått gratis. Dumskap.

    35. Jeg kjenner ei jente som gjorde det samme som deg og ville bli personlig trener. Hu fant ut etter noen måender at det ikke var så lett uten studiekompetanse, så et år senere fullførte hun vgs og har først nå fått seg jobb som PT. Og hun har nå kommet inn på Norges idrettshøyskole. Tenk litt på det, alt er ikke så enkelt som du sier det er

    36. Herregud, nå må dere gi dere alle her!
      Dette er Anne Lene sitt valg, og hennes valg helt alene! Ingen andre som bestemmer over hennes liv, enn hun selv! Dere sier hun er barnslig og dum, men disse kommentarene hun får er mer barnslige og dumme.
      Har dere virkelig et så kjedelig liv, at dere må trakassere andres og deres valg? Tydeligvis.
      Stå på Anne Lene, viljestyrken kan få til det mest utrolige 🙂 lykke til videre til deg <3

    37. Herreverden, ikke bry deg om alt alle andre sier. Det er ditt valg. Det er ditt liv. De blir ikke påvirket om du feiler. De blir heller ikke påvirket om du lyktes. Så hva så? Ta heller de negative kommentarene som en motivasjon til å trykke suksessen din opp i ansiktet deres i en senere fremtid. Stå på videre!! Håper du lyktes med hva enn du ønsker.<3

    38. Ååfyyyy. Hvem er det som har stappet alt dette pisspreiket inn i den trange nøtta di? Moren din? Tror ikke det. Du snakker om viljestyrke, and you show me nothing? Viljestyrke er noe man har får å komme seg gjennom VGs, fordi det er noen ting i denne verden alle må. Det er like tungt for alle, det er fåtall her i Norge som elsker å stå opp til skolen, ca ingen actually. De som klarer å komme seg igjennom 3 år på videregående skole, det kalles viljestyrke. Det er ikke viljestyrke å droppe ut av skolen for å gjøre det du vil i noen få år. Gleder meg til du lever av skattepengene til oss som har fullført VGs og har ordentlig jobber. Jeg så virkelig opp til deg, du virket som en oppegående smart ung jente som hadde klare mål og en klar mening om at skole er veldig viktig. Hva faen skjedde?
      Du kan like gjerne legge blogging på hylla, for et forbilde for mange unge er du ikke. Jeg skulle likt å sett et universitet som tok inn noen uten studiekompetanse, og som har droppet ut av videregående skole.
      Du lever i en boble som kan ligne en film eller TV serie. Kom deg ut av fantasibobla di, og lev det virkelige livet og face the hard facts. Fordi jeg vil det beste for en som har vært igjennom så mye som deg. I mean it.
      Hilsen Skuffa leser.

    39. Likte denne videoen kjempe godt! Så sant at man burde gjøre noe med livet hvis man ikke er lykkelig! Vi er alle forskjellige og jeg synes det var kjempe tøft gjort av deg!

    40. Synes du er en utrolig reflektert, smart og livsglad jente:-) DU vet å nyte livet og andre som ikke gjør det og er opptatte av å henge seg opp i negative ting, er misunnelige og triste mennesker sitter nettopp å bruker tid av sitt “lykkelige” liv for å skrive drittkommentarer her og andre steder! YOLO , jenta mi, du er FANTASTISK;-) klem

    41. du kan godt fortelle meg at jeg er redd for å følge drømmene mine, men ikke kom her å si at jeg sitter, når jeg faktisk ligger!!!!!!!!!!!!

    42. Kjære Anne Lene
      Du er et utmerket eksempel på hvor drøyt det norske velferdssystemet har blitt. Du ber oss respektere valget ditt, men hvordan skal vi kunne gjøre det når det er vi, det norske folk, som må ta konsekvensene av valget ditt. Når du går til NAV for penger er det våre skattepenger som blir overført til din konto. Penger vi har tatt utdanning for å kunne tjene. Det er ikke bare vi skattebetalere som rammes av valget ditt heller, hva med de som faktisk er avhenging av de pengene NAV utbetaler? De som ikke er i stand til å tjene sine egne penger? Eller de som har vært utsatt for arbeidsskader og ikke lenger kan praktisere yrket sitt?
      Du sier du er flyktningsvennlig, men allikevel har du gjort deg selv til en av de dirkete årsakene til at Norge ikke kommer til å være i stand til å ta inn flere flyktninger. Når du er på Starbucks og har det så koselig med venner i fremtiden, og du betaler for karamell frappuccinoen din med penger fra NAV så er det penger som kunne vært brukt på å hjelpe flyktninger. Begynnelsen på slutten for den norske oljealder har begynt og samfunnet kommer ikke lenger til å kunne ta seg råd for slike som deg. Valget ditt, som du er så stolt av, har gjort deg til en belastning for samfunnet.
      Du sier at livet er så enkelt, er det noen en ikke liker eller noe som gjør at en ikke er lykkelig så skal en bare fjerne det? Så lett er det? Hva med de som blir utsatt for overgrep? De som er i voldelige forhold? De som blir mobbet? De som har en så lav og nedbrutt psykisk selvtillit at de ikke lenger klarer å stå opp for seg selv? Hvilke råd har du å gi til dem? Slutt å bli voldtatt? Slutt å få bank? Skaff deg selvtillit?
      Du sier at noen må være “søppelmenn”, og det er korrekt, men hva om det ikke gjør dem lykkelige? Hva om alle “søppelmenn” i Norge sier opp på dagen fordi de har hørt på Anne Lene og hun sa man bare skulle være lykkelig hele livet? Så enkelt er det ikke nei.
      Du sier at det norske samfunnet har laget en vei som det forventes at alle skal følge? Det finnes ikke noe annet land enn Norge hvor man har så mange muligheter som vi har. Videoen din får meg til å lure på om vi kanskje har litt for mange.. Se på India hvor barnearbeider jobber 7 dager i uken, til de dør, for å kunne hjelpe med å forsørge for familien. Samfunnet deres har kun en vei. De har kun et valg. Det er tydelig at du aldri har reflektert uten for den lille lykkelige fantasiboblen din og sett på det store bildet.
      Du sier at skolen er ingenting? Hele verdenshistorien vår sier i mot deg. Utdanning er nøkkelen til en hver konflikt.
      Du har droppet ut av skolen og du kan være så stolt av det som du bare vil, men be oss ikke respektere valget ditt, og reflekter litt mer før du sier ting som “..hva må jeg gjøre for å bli lykkelig? Og så gjør jeg det, og så fjerner jeg det. Det er ikke verre en det.” igjen, for det er ikke nødvendigvis slik at alle bare kan “bli lykkelige” like lett som deg. Du har null kjennskap til andres liv og har ingen rett til å uttale deg og si det er latterlig at andre ikke er lykkelige. Lenge siden jeg har sett noe så fornærmende som videoen din og for å være helt ærlig gjør du meg flau over å være norsk ungdom. Ulykkelige mennesker er ikke latterlige, du er!
      Lykke til!

    43. skjedd med deg?! Du ser ikke lykkelig ut,du ser syk ut!
      Ikke Vannskelig å skjønne hvor du har dette fra!
      Og man ser jo hvordan det endte!
      Respektere deg? Du må jo kunne respektere andre å?!
      Er ikke så enkelt i dag kjære deg!
      Er ikke bare å gi faen! Man må gi å ta her i livet. Men uansett hva man sier så trer det ikke inn,desverre:/

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg