Jeg ler av deg

Jeg ler. Jeg ler av alle de menneskene som gjør alt for å være som alle andre. Jeg ler av status, jeg ler av mote, jeg bare ler. Alt er så ufattelig teit. Hvorfor vil alle sammen være helt like? Hvorfor er det så viktig å ha de samme tingene? Hvorfor er penger så viktig? Jeg ler.

Jeg ler av de menneskene som ikke forstår hvor lite viktig det er å ikke skille seg ut. Jeg ler av de menneskene som ikke tør å si meningen sin. Jeg ler.

Jeg skjønner ikke hvorfor folk vil ha en jakke til flere tusen kroner, jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig å drikke, jeg skjønner ikke hvorfor det å gjemme seg bak penger er så viktig. Fyfaen det er så teit.

Jeg har ikke mer å si, jeg er tom for ord. Jeg blir så oppgitt. Men, jeg ler, jeg ler av deg som vil være som alle andre. Du er teit.

Jeg skjønner meg ikke på deg.

6 kommentarer
    1. Det “presset” på å ha dyre ting, dyre vesker, dyre jakker og dyre klær generelt, og det å se ut på en viss måte er det INGEN andre som skaper enn den selv. Greit nok at på noen steder kan man bli utstøtt hvis man feks ikke har en jakke som er forventa at man har, men er ikke de menneskene bare barnslige? Det å måtte se helt lik ut hverandre er ikke en “greie” overalt, og hvis ALLE bare hadde sluttet å tenke “hva tror de der om meg siden jeg ikke har dyre merkeklær?” hadde “presset” på magisk vis forsvunnet fordi alt foregår oppe i hue på jenter og gutter som er så redd for å bli utstøtt, at de ikke tør å gå i akkurat det de vil. De kan kjøpe så mange dyre jakker de vil, men grunnen skal være for at de liker jakken og synes den er komfortabel, ikke fordi du føler deg psykisk tvunget. Det blir bare for dumt å late som klær fra feks H&M ikke er fine i tillegg til dyrere klær. Det er dere mennesker som mener at det bare finnes EN type kleskode, som skaper det såkalte presset dere har på dere til å være med i vennegjengen.

    2. HVORFOR kan ikke du bare akseptere at alle ikke er like sterke som deg? Jeg ler litt av deg også. Kjenner jeg blir lei meg av det du skriver, du går angriper en unskyldig “gruppe” med mennesker som ikke har gjort deg noen ting. Du skriver som om du har rett, og at alt annet noen andre gjør er helt feil i samfunnet. Faen la de kjøpe seg den jakka, la deg kjøpe seg den veska. Det angår ikke deg. Skjerp deg plis:) jeg ler av deg også

    3. Joda, samfunnet vårt består av mange diltere, og folk vil helst ha det samme som “alle andre”. Men er dette egentlig et problem? Påvirker det oss ikke-diltere noe særlig? Ungdomstiden går ut på å finne ut hvem man er, og det er ikke alltid like lett. Så la folk få lov til å være mainstream, la dem få lov til å kjøpe like klær som alle de andre. For en dag, så kommer de til å finne ut hvem de egentlig er, og så finner de sin egen stil og måte å leve på. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg