Svar på spørsmål

Hvorfor begynte du og blogge?

Jeg begynte å blogge fordi ei venninne av meg snakket om hvor utrolig gøy det var. Jeg gikk i femte eller sjette klasse da jeg begynte å blogge på min første blogg. Det ble bare til at jeg fortsatte og nå har jeg blogget i ca fem år. Jeg elsker å dele meningene mine, ha et sted hvor jeg kan uttrykke meg også liker jeg å ha noe jeg kan se tilbake på. En fordel med blog er jo at man kan bla tilbake i arkivet og gjenoppleve de gode minnene, jeg liker å ha ting skrevet ned.

Hvilken blogg leser du mest?

Jeg leser mest http://sophieelise.blogg.no, Sophie Elise er virkelig et stort forbilde for meg.

Hvor får du inspirasjon fra?

Jeg får inspirasjon fra alt mulig rart. Blant annet fra bilder, hvordan folk kler seg, familie, skoletimer, og alt det jeg gjør som å f.eks. å jobbe frivillig.

Hva heter yndlings parfymen din?

Victoria’s Secret i duftene Pure Seduction og Vanilla Lace.

Er det noen du savner?

Det er mange jeg savner. Jeg savner alle fra språkreisen, cheerlaget, jeg savner alle vennene mine fra ungdomsskolen, familie, barndomsvenner og slikt.

Men for tiden er vel den personen jeg tenker på mest farfar som gikk bort for ti år siden andre juledag. Jeg kommer aldri til å glemme den dagen, det er helt utrolig at det har gått ti år. Vi hadde planer om en tur til Thailand i julen for å minnes farfar, men det har vi ikke mulighet til. Vi prøver uansett å få til en tur når vinterferien kommer, det er ni år siden jeg var der sist så det skal bli spennende å se hvor forandret det er.

Er du mye på fest?

Nei, absolutt ikke. Jeg har vel vært på fem fester i mitt liv og skjønner virkelig ikke hvordan folk orker å dra på fest hver helg. Jeg er heller den personen som blir hjemme en fredagskveld med en sjokoladeplate og film på tven. Jeg er ganske rolig av meg når det kommer til dette.

Går du på en sport nå?

Nei, dessverre. Jeg savner cheerleading utrolig mye og føler meg helt tom uten. Dette er sporten som forandret hele meg, det er cheerleading som har vært livet mitt de siste to årene. Jeg flyttet til Sandefjord i høst og måtte da slutte på cheerleading. Men, jeg kommer nok tilbake igjen en gang skal du se! Nå trener jeg på Stamina og tenker på å begynne med noe innenfor fitness. Skal på et møte med Team Toppform til søndag.

Hva likte du best med California?

Følelsen. Følelsen av å være der, å omgåes sammen med de andre herlige menneskene, solen, hvordan amerikanerne er og hvor vakkert det er der. Det er ikke noe jeg likte best, for jeg elsket alt.

Skal du ikke på EF Academy likevel?

Nei, som jeg skrev tidligere så ble dette for dyrt for meg. Jeg fikk skoleplass og gledet meg utrolig mye. Så gikk det virkelig opp for meg at jeg ikke har mulighet til å betale 320.000 norske kroner for et skoleår. Å takke nei til plassen jeg allerede hadde fått er det værste jeg noen gang har gjort i mitt liv. Jeg ser på muligheter nå og jeg trives veldig på Skagerak, men jeg søker UWC.

Går du ikke på norsk skole?

Nei,  det gjør jeg faktisk ikke. Jeg går på en engelsk privatskole i Sandefjord. Her går jeg linjen som heter International Baccalaureate (IB som vi kaller det). IB går over to år, men jeg går forberedelsesåret som heter pre DP. Når man består IB linjen har man muligheter til å komme inn på universiteter rundt om i hele verden. IB er en linje som lønner seg å ta hvis man skal studere videre i utlandet siden den da er mer verdt.

Fremtidsplaner?

Slik som det ser ut nå blir det enten IB på Skagerak eller UWC. På UWC har jeg utrolig lyst til å komme inn på skolen de har i Swaziland. Etter dette vil jeg inn på universitet i USA, og forhåpentligvis studere law. Før jeg går ut i jobb vil jeg ta et år hvor jeg reiser verden rundt. Hvor jeg vil bosette meg er jeg enda usikker på, men det er enda en stund til.

Må også bare si at jeg ikke svarte på noen av spørsmålene fordi jeg syntes de blir litt for personlige.

Om dere lurer på noe mer er det bare å stille meg spørsmål så svarer jeg en annen gang!

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg