Media gjør en utrolig dyktig jobb

Trening ER viktig..

Nå er jeg virkelig så utrolig lei av at folk fremstår trening og kosthold som om det skulle vært noe negativt. Jeg leser gang på gang innlegg hvor folk mener at vi ikke skal tenke på hvordan vi ser ut, at vi bare skal være fornøyde og at man ikke skal la all denne treningspraten påvirke oss. Det er ikke så lett. Såklart, er man fornøyd med seg selv så er man fornøyd. Det er kjempefint å være fornøyd, men det er bare et fåtall av oss som er det. Klaging og syting er så unødvendig. Så hvorfor ikke tilbringe noen flere timer på treningssenteret for å faktisk gjøre noe med dette, om det er det som skal til? Er jeg den eneste som klarer å se det positive i det media drar frem?

Det er helt klart at i dag har mere muskler og mindre fett blitt en trend. Det er for et eksempel ikke lenger like kult å være tynn som det har vært før. Det blir lagt press på overvektige om at de må slanke seg, begynne å trene mer eller legge om kostholdet. Hvor kommer dette presset fra? Jo, det er media. Jeg syntes media gjør en god jobb når det kommer til dette. Trening og et sunt kosthold er kjempeviktig. Det er en grunn til at det å være overvektig elller undervektig ikke er sunt. Det er en grunn til at man har blitt overvektig, man har enkelt og greit ikke et sunt kosthold. Er man undervektig gjelder akkuratt det samme. Hver og en person kan gjøre noe med det, media bekrefter bare det vi allerede vet.

Jeg er klar over at det er mennesker der ute som har litt mere fett på kroppen enn andre og at det er mennesker dere ute som er naturlige slanke. Jeg kjenner meg igjen selv. Men når det kommer til helseskadelig undervekt og overvekt har ikke dette noe å si. Det er en grunn til at det heter undervekt og overvekt for det er jo ikke sunt. Jeg leser stadig fler og fler innlegg hvor personer forsvarer de som er overvektige, “vær fornøyd med deg selv” leser jeg ofte. Men når disse personene dette gjelder ikke er fornøyde med seg selv og er skyld i alt, så må man kunne innse at det er du som har satt deg i denne posisjonen.

Motivational quotes - InspireMore.com

Jeg vet at jeg kanskje kommer til å få litt småhat for dette innlegget og at folk mener dette bare er tull. At min mening er helt på jordet, men det er okei. Bare tenk litt over dette, det er ikke media som er skyld i alt, det er oss. Jeg mener ikke å si at det er en definisjon på perfekt, men vi må bare forstå at det er opp til en selv hvilket forhold man har til trening og kosthold. Det er for enkelt å hele tiden skylde på media.

Trening er viktig og et godt kosthold er viktig. Ikke si noe på det engang.

Media er media, og media gjør en utrolig dyktig jobb. Det er uten tvil.

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg