Jeg skal leve i denne kroppen i mange år til

Det er så mange som virkelig ikke forstår der ute. De forstår ikke hva som er bra og hva som ikke er bra. Noen tror at det store målet er å bli tynn, slank og pen. Hva er vitsen sier jeg bare, er det alt vi skal gå etter? Er det ikke meningen at vi skal være sunne og trives uansett hvor langt man har kommet? Det er ikke vekten som skal bety noe, det er ikke utseendet som skal bety noe heller, det er faktisk hvordan kroppen din har det som er det viktigste. Vil vi ikke heller leve lenger som sunn enn å gjøre noe som ikke er bra for kroppen i det heletatt?

Målet mitt er å trives med meg selv, trives med kroppen min og det jeg har oppnådd. Jeg vil se meg i speilet å kunne si og mene det at “shit, nå har jeg gjort noe godt for meg selv”. Er det ikke helsen vår vi egentlig trener for? I dag er fokuset alltid rettet mot utseendet på en eller annen måte, men trikset er å kunne se det fra sitt eget øye. Hva er mulig å oppnå for meg? Hva er bra for meg å oppnå? Det fine er at ingen mennesker er like, men uansett er det riktige å følge helsen sin. Man må høre på kroppen sin, hva er det man tåler og ikke tåler?

Jeg måtte bare få ut litt hva jeg tenker om denne saken her. Jeg’ trener for min egen del, for helsen sin skyld og fordi det er gøy. Jeg vil ikke leve som voksen i en ødelagt kropp. Jeg vil leve sunt, jeg vil passe på meg selv og gjøre livet verdt å leve! Med god samvittighet.

Konkurrere i Fitness skal jeg, til våren, man bedømmes også etter utseendet, for noen er kanskje det ekstremt, men dette er det jeg vil. Det er bra for meg og for min kropp, det er sunt for meg. Nøkkelen er bare å ikke la det gå for langt, å ta vare på kroppen sin er det viktigste. Jeg skal leve i denne kroppen i mange år til.

  

Trener du for utseendet eller kroppen?

2 kommentarer
    1. Utrolig bra skrevet Anne Lene <3 jeg trener absolutt for å føle meg vell med meg selv og trives i egen kropp og for å holde den sunn, selvfølgelig vil jeg se bra ut, men det er kun et pluss ved treningen min og det å spise sunt! 🙂 gleder meg til å se deg til våren på scenen, du kan være sikker på at jeg sitter i salen og heier på deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg