seksten år og flytter ut

Heii! En god stund nå har jeg fortalt på bloggen at jeg skal starte på en annen skole, et annet sted etter sommeren. Jeg skal egentlig starte på videregående, men i mitt tilfelle skal jeg ikke gå på en vanlig videregående skole. Helt siden jeg har vært liten har jeg hatt lyst til å studere i utlandet hvor skolen går på engelsk og hvor jeg kan få meg en annen utdannelse. Da jeg ikke fikk full støtte til dette kom jeg over en privatskole i Sandefjord hvor alt går på engelsk og hvor jeg kan gå en helt annen linje enn de fleste i norge. Denne skolen heter Skagerak International High School. Her skal jeg hovedsakelig gå i tre år og det ender i en eksamen som stiller på lik linje med alle andre skoler i verden. Jeg kan komme inn på den skolen jeg vil i hele verden, men såklart må jeg jo da gjøre det godt på skolen. Jeg syntes dette var veldig interessant og jeg var på et intervju med rektoren for noen måneder siden og fikk vite med en gang at jeg fikk plass. Jeg kom faktisk inn!
Jeg er så utrolig glad for dette, men med dette følger det også med andre ting. Jeg bor såpass langt unna at å pendle er helt uaktuelt, derfor har jeg bestemt meg for å flytte ut. Foreldrene mine har vært helt for at jeg skal flytte ut, bare jeg får en leilighet vi kan betale for og slikt. Jeg tror dette også kommer av at de vet hvordan det er å flytte ut så tidlig, de skjønner meg virkelig. Så nå er jeg på leting etter en leilighet i Sandefjord. Jeg ser virkelig frem til å flytte ut for meg selv, bli selvstendig.
Jeg gleder meg utrolig mye til en annerledes hverdag både på skolen og hjemme. Jeg gleder meg til å snakke engelsk, komme hjem fra skolen å lage min egen mat, legge meg alene om kvelden og ikke minst bestemme selv hvordan hverdagen min skal være. Jeg trenger ikke lenger bekymre meg for om jeg rekker middagen eller ikke, og jeg trenger absolutt ikke tenke på andre enn meg selv. Jeg gleder meg til å bli selvstendig, å ta ansvar og oppleve noe helt nytt! Jeg har aldri vært den personen som vil vente til jeg blir oppe i årene med å flytte ut, jeg mener det at når man selv vil flytte ut skal man virkelig gjøre det også! Og det skal jeg!

Hvor gammel var du når du flyttet ut eller hvor gammel vil du være den dagen det blir din tur?

5 kommentarer
    1. Jeg var akkurat blitt 19 år når jeg flyttet ut. Det går ganske greit for meg, men er litt kjedelig å bo alene av og til, men går nok fint. Lykke til! 🙂

    2. lykke til! har hørt masse bra om skagerak! 🙂 flyttet ut da jeg begynte på videregående, altså femten år, bor hjemme en liten periode igjen nå som syttenåring, men lover, det er så utrolig deilig å bo et annet sted enn heimen! :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg