22 JULI

1 år siden tragedien på Utøya. 

” I dag er det et helt år siden bombeeksplosjonen i Oslo og skytingen på AUF sin sommerleir. Det er så forferdelig det som skjedde, og jeg har ikke ord. Denne dagen tror jeg aldri kommer til å glemmes, så mange uskyldige mennesker som har mistet livet. Det føles enda ut som et stort sjokk, men sånn tror jeg det alltid kommer til å være. Vi klarer ikke vende oss til dette vonde, forferdelige som skjedde. Men jeg føler liksom at jeg ikke vil blogge så mye om det, det som skjedde er så vondt uansett og hvorfor skal jeg gjøre det vondere? Derfor sender jeg mange tanker til de som mistet livet og alle som ble pårørt.

Jeg ser det er mange andre som har skrevet om sin 22. juli i fjor. Og jeg gjorde ikke stort, husker bare at mamma ropte på meg og sa at det var en bombeeksplosjon i Oslo. Vi skulle på bursdag, og når vi kom dit var nesten alt vi gjorde å følge med på nyhetene. Høre om alle ungdommene som ble drept, hvor forferdelig det var og når han først ble tatt så var det en stor lettelse! Vårt lille land Norge liksom, hvorfor skulle noe så stort og forferdelig skje her? Her i Norge hvor noe av det værste som noen gang hadde skjedd var at en mann stjal en pølse fra Hydro, eller når en 7’åring gjorde narr av kongen. Men samtidig, ingen må for guds skyld miste HÅPET. “

Nå kommer jeg stadig inn igjen på å prate om tragedien, men tastaturet går av seg selv. Dagen i dag har gått ut på å følge med på litt nyheter, hagearbeid, og egentlig så har jeg bare slappet av ellers. I morgen vet jeg ikke hva vi skal og i går var vi i Sverige. Superkoselig! Nå skal jeg fortsette å se på film, så snakkes vi en gang senere.

HVA GJORDE DU DEN 22. JULI I FJOR?

5 kommentarer
    1. jeg var i Tyskland da denne forferdelige tragedien skjedde 🙁 da jeg fikk høre at det var skyting på utøya og at en kompis av pappa (Trond Berntsen) var død, var det bare å finne første båten hjem og komme seg hjem til alle sammen hjemme og holde rundt hverandre 🙁 <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg