Sprkreisen har vist meg at alle drmmer er til for nes

• 13.12.2014, 20:44

Det er helt utrolig tenke p at det n er 129 dager siden jeg kom hjem fra sprkreisen. Jeg lengter virkelig tilbake, det var en helt fantastisk opplevelse. Jeg fikk muligheten til utforske et helt nytt land. Det var frste gang jeg tok turen mot USA, frste gang jeg satte min fot p det amerikanske kontinent, det var spennende. I lpet av de fire ukene opplevde jeg helt utrolig mye. Jeg anbefaler virkelig alle som har mulighet til dra p en sprkreise om gripe den muligheten(du kan bestille gratis brosjyre HER). Det blir en opplevelse for livet!

I blant sitter jeg og tenker over hvor heldig jeg er. P disse fire ukene pnet jeg meg mer enn jeg har gjort noen sinne, jeg ble mer utadvent og ble mer kjent med meg selv. Disse ukene kan jeg si har forandret livet mitt. Jeg ble kjent med noen som n er mine beste venner, denne reisen har gjort s mye for meg!

Sprkreisen har vist meg at det gr ann bli forelsket i et annet land p fire uker,at man kan utvikle nye og gode vennskap p kort tid, at amerikanere er verdens herligste mennesker, at amerikansk Burger King er ekkelt, atman ikke reiser medBritish Airways igjenog at alle drmmer er til for nes.

Dette er noe av mye jeg klarte oppleve p fire uker i sommer.

Jeg har mtt verdens herligste mennesker, ftt nye vennskap ogblitt kjent med meg selv. Jeg har blitt mer sikker p meg selv og har minner for livet. Jeg har stresset rundt i Hollywood, jeg har drukket Starbucks i California og jeg har solet meg p Venice beach. Jeg har gjort s mye denne sommeren, det er ingen sommer som kan mle seg engang, for n har jeg hatt den beste sommeren noensinne. Og den sommeren har jeg opplevd med de herligste folk.

Hva tenker du om sprkreise? Gratis brosjyre kan du bestille HER.

Jeg forlot hjertet mitt i California

• 01.12.2014, 17:46

Er det noe jeg virkelig vil tilbake til s er det dagene fr jeg dro til California. Jeg var s full av forventninger og hp. Jeg skulle oppleve California p fire uker, jeg skulle ta fly heltuten foreldrene mine, jeg skulle vre borte fra Norge i en hel mned. Sprkreisen var helt fantastisk, jeg kan virkelig ikke beskrive det engang. Sprkreisen er det beste jeg har investert i noen gang. Jeg har ftt venner for livet, minner for livet og sitter igjen med flelsen at jeg skal tilbake. Jeg skal til California igjen.

Nr jeg blar igjennom bildene i galleriet fr jeg s lyst til dra tilbake igjen. Tilbake til sol, venner, stranden, Hollywood, Target og menneskene. Long Beach er det fineste stedet i verden, absolutt. Amerikanerne er s herlige at det gr ikke ann, Amerika er ubeskrivelig. Alle er s koselige og alt er s fint. Jeg har opplevd verdens fineste land og vet at jeg skal tilbake.

Det er rart det der, jeg flte meg hjemme de fire ukene.N fler jeg meg som en fremmed i mitt eget land, lille Norge. Jeg har s lyst til ta med familien min dit, vise dem California. F de til forst hva jeg mener, at det er s fantastisk. Jeg forlot hjertet mitt i California, og der blir det for alltid.

Noen andre som syntes California er fantastisk?

Da jeg mtte Marilyn Monroe

• 31.10.2014, 20:19

Jeg lengter tilbake til USA. Jeg savner LA, Long Beach og alt. Jeg kan ikke tro at jeg tilbringte en mned i drmmeland. Det er helt uvirkelig tenke p. Den opplevelsen jeg har hatt unner jeg alle. Det er det beste jeg har opplevd noensinne. Jeg vartretten timer i Disneyland, var p Universal Studioes, gikk pWalk of fame og jeg tok bilder foran Las Vegas skiltet. Turen gikk innom San Diego, San Francisco, Las Vegas og Hollywood. Jeg l pSanta Monica beach,Venice beach,Huntingtonbeach og gikk tur langs Seal Beach.Jegfikk venner for livet.Det ble mange turer innom Target, Starbucks og Yoghurt Land. Sprkreisen er et minne for livet.

Hvem er s heldig og fr oppleve s mye i lpet avs f uker?

Har du vrt p sprkreise fr? Skal du?

Innkjp fra California

• 24.08.2014, 11:13

God morgen alle sammen!Jeg tenkte at det var p tide vise dere innkjpene fra California. Jeg har tatt bilde av mesteparten, men har ikke tatt bilder av absolutt alt. Jeg tenkte starte med poste noen outfit snart, s dere fr se mer da. Jeg m bare si at USA er utrolig billig, dere finner alt til nesten halv pris av hva det koster i Norge. Jeg fant litt cheerty der borte, og det var sykelig billig! Fornyd er jeg, og tilbake skal jeg absolutt! N skal jeg ut g en tur med mamma og kjresten hennes. Ha en fin dag videre!

Shorts fra Guess, Roxy, Abercrombie og Vibrant

Alt fra Victorias Secret

Blush og Too Faced pudder fra Sephora, Bodybutter og Body Cream fra Laline

Hva syntes dere?

Litt om sprkreisen i sommer

• 23.08.2014, 15:10

Heii! N er det lenge siden jeg har oppdatert jevnlig her p bloggen. Denne uken har jeg vrt p skolen og det er mye som har skjedd! Jeg flytter neste helg og gleder meg utrolig mye. Skolen er kjempebra og jeg forteller dere mer om flytting osv. litt senere. N tenkte jeg f unnagjort et lite innlegg om hva jeg syntes om sprkreisen jeg var p i sommerferien.

Jeg reiste med EF til Long Beach i California i sommer. Jeg valgte bo p Campus i fire uker, jeg ville ikke vre i vertsfamilie fordi jeg ville bli kjent med andre ungdommer i lpet av sommeren. Det var en kjempefin reise og vi opplevde utrolig mye bra. Jeg har ikke noe negativt si om reisen bortsett fra at det var et tett opplegg hele tida. Det var alltid noe som skjedde og vi fikk ikke mye fritid. N reiser man jo ikke p sprkreise for ha fritid, men jeg merker vi kunne hatt litt mer fri. Alle menneskene som jobbet i EF var helt supre, og jeg savner alle sammen veldig mye! Man blir s glad i absolutt alle, og n var jeg jo ogs superheldig som fikk reise med verdens herligste gjeng!

Utfluktene var kjempebra, noen ganger fikk vi litt liten tid og kunne sitte p en buss i to timer fr vi var fremme og bare skulle vre der en times tid og s reise hjem igjen. Dette var litt kjipt, men det er bedre dra p utflukter istedenfor vre hjemme p campus. Jeg reiste p absolutt alle utflukteneog er kjempeglad for at jeg gjorde det! Jeg vet om flere som ikke reiste til San Francisco og Las Vegas som angrer. Six Flags var ogs utrolig bra, men jeg anbefaler virkelig kjpe Fast Pass her. Jeg kjpte et Fast Pass som kostet 60$ og det lengste jeg stod i k var vel ti minutter. For kjpe Fast Pass mtte man ha et gyldig bankkort, Visa Electron funket ikke, s det var noen som brukte frerkortet sitt(pmoped) som bevis. Disneyland var ogs en superherlig opplevelse, vi fikk altfor lang tid her, men det er verdt dra!

Jeg har hrt at det er mange som har klaget over rommene sine og vrt veldig skuffet. Jeg derimot syntes rommene var kjempefine og de var mye strre enn forventet! Man deler bad med rundt ti stykker og det gr veldig greit. Det er stor plass p badet og som regel fr du dusje nr du nsker det. Jeg bodde i L-bygningen som l rett ved kantinen, og alle bygningene er kjempefine. Det er en Lounge i hvert bygg hvor det er gratis internett og mange sitteplasser + TV. S p kveldene pleide bde guttene og jentene sette seg sammen i Loungen. I hovedbygningen som ble kalt for Quaden, var det kantine, brus- og godteriautomater, resepsjon, Starbucks og mange sitteplasser. Her var det ogs gratis internett og Starbucks pnet to p dagen og stengte rundt ti p kvelden. Her var jeg nesten aldri, men var mange som ogs samlet seg her. Det var ikke internett p rommene, s jeg anbefaler folk om de skal ta med seg pc kjpe en internettkabel. Den stikker man rett i veggen ved sengen ogs har man internett til pc-en. Veldig praktisk ettersom nettet i Loungen kunne bli veldig tregt nr mange var plogget.

Det er en del som har spurt meg om vi fikk lov til vandre slik som vi ville rundt i California. Nr vi hadde fritid kunne vi gjre som vi ville, bare at vi ikke kunne hike, ta taxi eller buss. Vi mtte vre inne p Campus nr klokken var ti ettersom det er en regel i California for de som er under 18 r at man ikke kan vre ute etter klokken ti. S i fritiden gikk vi som regeltil "sentrum" for spise, g til Target, fikse negler,ta en Frappe p Starbuckseller se i butikker.Vi kunne vandre rundt p campus helt til klokken var elleve og nr klokken ble kvart over elleve kom kurslederen for sjekke om man hadde kommet seg inn. Da fikk vi alltid beskjed om hva som skulle skje dagen etter.

Skolen i seg selv var helt sykt stor! Jeg og Silje gikk oss en tur en morgen, og vi gikk i litt under en time og hadde enda ikke gtt rundt halve skolen. Det er nok til sammen rundt fem Starbucks der, jeg s bare tre stykker men det var nok noen fler. Det var Subway p skolen, en stor klesbutikk hvor de solgte skole ting og skoleklr, de hadde bowlinghall og et basseng. Det kostet to dollar vre ved bassenget og man mtte alltid ha med en kursleder. Jeg var bare ved bassenget to ganger, ettersom vi aldri hadde tid. Det ble for det meste soling p campus og p strendene nr vi var der. Tror jeg bare rakk sole meg til sammen ni timer p mneden jeg var der.

Angende hvor mye turen koster avhenger av hvor man reiser fra og hvilke utflukter man melder seg p. Man har mulighet til melde seg p alle utfluktene der nede, jeg hadde forhndsbestilt Las Vegas og San Francisco turen men det var fullt mulig bestille nr man hadde kommet seg ned dit. Nr det kommer til hvor mye lommepenger det er anbefalt ta med seg vil jeg si at det er lurere ta med for mye enn for lite. 30.000 ville jeg tatt med om jeg hadde hatt mulighet, jeg tok med 21.000 kr og endte opp med leve p budsjett den siste uken, jeg mtte til og med be mamma overfre et par tusen kr til meg. N bestilte jeg jo turen veldig sent ogs, s jeg hadde ikke spart opp s mye penger de fire mnedene i forveien. S om dere er lure, begynn spar allerede n! Man trenger heller ikke bruke opp alle pengene sine der borte.

Jeg anbefaler virkelig alle sammen reise p sprkreise, og virkelig velg Long Beach som jeg gjorde. Dette er noe du ikke vil angre p! Du fr s mange gode venner, du fr deg venner for livet. Man opplever et nytt land, en ny kultur, du blir kjent med mange nye mennesker og jeg skal love dere at dere vokser p turen! Jeg har blitt s mye mer selvstendig etter jeg kom hjem, jeg har blitt mer positiv, mer takknemlig og mer glad. Fr jeg reiste gikk jeg aldri bort til fremmede for sprre om hjelp osv. Jeg gikk aldri bort til folk jeg ikke kjente for sprre om de trengte hjelp. Jeg var s mye mer usikker, n er dette helt vanlig for meg. Jeg er ikke sjenert, jeg er ikke usikker og jeg har faktisk et smil jeg bruker. Denne turen var virkelig verdt alt sammen! Men om jeg skal vre helt rlig ble fire uker veldig lenge, men Las Vegas var verdt det, denne utflukten var bare for de som skulle vre der fire uker ettersom turen var den siste helgen. Jeg tror ikke jeg kommer til reise p sprkreise en gang til, for n har jeg erfart det. N har jeg faktisk lagt planer for neste sommer, kanskje det blir surfekurs eller noe slikt. Skoledelen var ikke noe for meg, men n har jeg vrt der en gang og opplevd det. Jeg str fortsatt fast ved drmmen om University in California.

Jeg har lrt s mye av amerikanerne, og n kan jeg ogs si at jeg har vrt i USA. Jeg vet hvordan menneskene er der borte, jeg vet hvordan det er der, for jeg har faktisk vrt der. Om det blir universitetet i USAp meg s vet jeg hva jeg drar tilbake til, jeg drar til verdens herligste sted hvorman finner verdens mestherligste mennesker. California er fantastisk!

Las Vegas og hjemreise

• 07.08.2014, 15:36

Heii, n har jeg kommet hjem fra sprkreisen. Skal si det var godt med Norvegia p brdskiva og et glass tine melk ved siden av! Jeg har hatt det superbra p sprkreise og tenker skrive et innlegg om hva jeg syntes litt senere denne uken. Reisen til Norge har vrt utrolig lang siden vi ikke rakk flyet vi skulle ta videre fra London, s det ble en dag med overnatting i London noe som var litt kjipt siden de fleste egentlig bare ville hjem. Jeg har kjpt utrolig mye fint og det kommer i eget innlegg senere. N tenkte jeg skrive litt kort om Las Vegas turen!

Den siste helgen i California reiste vi til Las Vegas. Bussturen fra Long Beach til Las Vegas tok seks timer og p veien til stoppet vi p Outlet. Vi var p et outlet tidligere i sprkreisen og det er superbillig og virkelig til anbefale. Her finner man masse merkeklr til en billig pris, s jeg brukte de siste pengene mine p det. Hotellet vi bodde p var kjempefint, god frokost og kjempefine hotellrom. Hotellet l veldig nrme The Strip, hvor vi var en tur bde p Lrdag og Sndag. Jeg handlet ingenting der siden jeg allerede hadde brukt opp pengene mine, men det var mye fint se! Det var kjempefint, kjempefine hoteller og mye se p. Jeg ble litt skuffet over Las Vegas, for jeg visste ikke at det var s lite. Las Vegas er liksom bare en liten klump med mye rart i en stor rken. Det var veldig varmt og p kvelden nr solen hadde gtt ned var temperaturen oppe i frti grader. Vi var ogs inne p Ceasars Palace som er et hotell kjent fra The Hangover, utrolig fint hotell!

Hotellet vi bodde p

Senere p kvelden dro vi til et 300 meter hyt trn hvor vi skulle spise middag og vre i noen timer. P toppen av dette trnet er det noen karuseller, s vi endte opp med ta noe som lignet en SpaceShot p toppen av trnet. Utrolig god utsikt og kjempemorsomt! P denne turen ble jeg kjent med noen utrolig herlige jenter, synd det gikk mot slutten av reisen. Vi dro ogs en tur til Las Vegas skiltet og jeg ble overrasket over hvor lite dette skiltet egentlig er. Las Vegas turen var utrolig spennende og det er greit ha vrt der en gang. Om jeg skal dit igjen m det vre nr jeg er over 21, da er det nok litt mer finne p.

Herligste Tirill

P Sndag dro vi hjem fra Las Vegas, og mandag var det avreise til Norge. Vi tok et tidligere fly enn den andre gruppen, s vi mtte si hade til den andre gruppa. Dette var kjempeflt og helt forferdelig. Man blir s glad i folk! Vi tok frst et superfint fly til London som tok ti timer, men nr vi kom til flyplassen ble det forsinkelser. Flyet som var p Gaten vi skulle til hadde enda ikke kjrt fordi det var noen p det flyet som trengte ambulanse. Det tok derfor en halvtime fr vi fikk ny Gate og det gjorde at vi akkurat ikke rakk flyet vrt som skulle g fra London. Vi kom frem to minutter etter Gaten hadde stengt s det var utrolig rart at flyet ikke ventet p oss. S da ble det en overnatting p Hilton ved Heathrow Airport. Var veldig kjipt ettersom vi hadde sett veldig frem til komme oss hjem, men en dag til sammen med gruppa var kjempekoselig. Vi tok flyet hjem dagen etter,og det var utrolig trist si hade til gruppa! N er jeg i Norge igjen, og det er litt deilig det ogs!

Flyturen hjem var utrolig bra, vi fikkgjortdet beste ut av flyturen for si det snn! Masse latter. #KuleSanderigultskjorte #Kulemegigrgenser

Har virkelig ftt noen supre venner der borte! Savner alle sammen helt utrolig mye! Loveuu

Noen som har vrt i Las Vegas fr? Hva syntes dere?

Life in Cali

• 01.08.2014, 08:03

Lokal tid: 23:03Norsk tid: 08:03

Heii dere! Siden sist er det utrolig mye som har skjedd og jeg har hatt det kjempefint! Spanskene, italienerne, franskmennene, danskene og alle de andre dro hjem p mandag. N er det bare norske igjen p Campus og folk som bor her nede har begynt komme hjem fra ferie for vre klare til skolestart. Vi har gjort utrolig mye gy denne uken og vi norske har ftt et mye bedre forhold til hverandre! Jeg skal hjem om fire dager, s resten av tiden i California skal bare nytes! Vi har hatt dager hvor vi har ligget p stranden, handlet mye, spist masse pannekaker, vrt i San Francisco, Beverly Hills, vi har vrt igjennom en EF graduation, jeg og Maia har vrt p baseballkamp her i nabolaget og i dag har vi vrt utenfor Disneyland og handlet. P Tirsdag var vi p stranden i Long Beach p Outdoor Movie. Det er noe av det mest koseligste jeg har gjort her nede hittil, alle amerikanerne ogvi norskesatt p stranden med snacks og s p Sixteen Candles. Filmen var s herlig, og vi var s heldige f med oss et stjerneskudd p himmelen ogs. Var virkelig den herligste kvelden her nede hittil!

I gr var vi litt p stranden i Santa Monica hvor vi faktisk s delfiner. Vi mtte noen Youtube kjendiser som filmet oss, s mest sannsynlig kommer vi snart p Youtube ogs, men morsomt var det! Dagen sluttet med shopping og middag, elsker Santa Monica. Det er andre gangen vi har vrt der, og om jeg skal tilbake til USA m jeg innom Santa Monica! I dag har vi hatt karaoke her p campus, har hatt det utrolig gy med en helt herlig gjeng! Jeg kommer virkelig til savne alle disse gode menneskene og dette fine stedet. I morgen setter vi kursen mot Las Vegas hvor vi skal vre til sndag. P mandag er det hjemreise til Norge, noe jeg ser veldig frem til n. Det blir godt komme i gang med treningen igjen, mte de fine vennene mine, mamma, pappa og familien. Jeg trodde ikke jeg kom til savne de s mye, men jeg kjenner at det skal bli godt se alle sammen. Det ligger noe i det at borte er bra men hjemme erbest. N skal jeg drikke opp pepsien min fr jeg skal fortsette pakke kofferten min.

I San Francisco var vi p en liten bttur, handlet, spiste p Hard Rock Cafe, var innom Golden Gate Bridge og kikket p kjente steder.

Stranden i Santa Monica var kjempefin og det var s utrolig deilig f noen timer med sol p kroppen!

I dag derimot har dagen gtt til mat og shopping. Det er utrolig mye rart smake p her, og som dere ser nedenfor kjpte jeg meg Cake Pops i dag. Har aldri smakt det fr og det var kjempegodt! Har forresten smakt p Hershey's sjokoladen ogs, men den kastet jeg med en gang. Ikke godt i det heletatt, og jeg er ikke kresen.

Vi snakkes!

California livet s langt

• 23.07.2014, 03:21

Lokal tid: 18:21 Norsk tid: 03:21

Heii alle sammen! De siste dagene har vrt utrolig stressende og det har vrt noe som har skjedd hele tiden. Vi dro til San Diego p lrdag, var p Six Flags p sndag og i gr var vi p Universal Studios. Det har vrt et tett program helt siden vi kom hit, s det har vrt utrolig slitsomt. Derfor var jeg rett og slett helt skutt i dag og ble hjemme fra skolen og heller slappet av p campus sammen med noen andre. Jeg skjnner ikke hvorfor EF har valgt lage et s slitsomt program, men det er ikke s mye vi fr gjort n enn si ifra. I dag skulle jeg egentlig vre med p stranden, men valgte heller vre p campus. San Diego var kjempefint og er absolutt verdt beske! Kjempefin strand og et lite tivoli ved stranden, kjempekoselig.

Six Flagslevde ikke helt opp til forventningene men det var helt sykt vre der, jeg hadde nok litt forstore forhpninger. Det var utrolig varmt siden det ligger midt i en rken, men gy var det og alle som har muligheten burde dra hit! Helt syke rides!

Det var utrolig gy vre p Universal ogs. Vi kom faktisk midt oppi en innspilling ved et av settene men vi s uheldigvis ingen kjendiser. Var utrolig mye gjre her ogs, men studio tour var absolutt best! Her fikk vi blant annet se Wisteria Lane fra frustrerte fruer, noe fra Jurassic Park og litt fra King Kong.

her ble blant annet Alene hjemme 2 spilt inn

Moulin Rouge fra Burlesque

Susan Delfino sitt hus fra Desperate Housewives

Hva har dere gjort de siste dagene? Hva syntes dere om bildene?

Outlet

• 18.07.2014, 08:42

Lokal tid: 23:45 Norsk tid: 08:45

Heii dere! N har jeg endelig ftt lagt meg ned i senga etter en lang og slitsom dag! Dagen startet med en god frokost som vanlig, etterfulgt av en tre timers lang skoledag. Vi hadde en del aktuviteter p skolen i dag, noe som gjorde at timene gikk litt fortere. Nr klikken ble halv to dro vi p outlet og var ikke tilbake p campuset igjen fr klokken halv ti. Jeg har handlet en del i dag og gleder meg til vise dere hva jeg har kjpt! I morgen har vi sen skole, s da skal vi slappe av ved bassenget fr den tid. N skal jeg legge meg, s vi snakkes!

Venice Beach og Santa Monica

• 16.07.2014, 17:59

Lokal tid: 08:58 Norsk tid: 17:58

Hei, og god morgen fra meg! Her er det overskyet i dag ogs, litt trist men likevel litt deilig. I gr var vi en tur p Venice Beach og Santa Monica. Jeg har hrt mye drlig om Venice s forventningene mine var veldig lave, men det var sykt fint! Venice var s mye finere enn Santa Monica, men shoppingen var bedre p Santa Monica. Jeg og Silje bestemte oss for spise p Venice slik at vi fikk bedre tid til shoppe p Santa Monica. Vi handlet p Third street promenade hvor det blant annet var butikker som Michael Kors, Victorias Secret, Forever 21, Brandy Melville osv. Det var en kjempefin dag og jeg vil absolutt tilbake!

Santa Monica

Har dere vrt her? Hva syntes dere om bildene?

Seal Beach

• 15.07.2014, 07:42

Lokal tid: 22:43 Norsk tid: 07:43

Heii og god morgen til dere der hjemme i Norge! N har jeg nettopp ryddet rommet og ftt satt meg ned i senga med pcen p fanget. Planen for i kveld var egentlig dra tilThe Pike, men planene ble endret s vi endte opp med dra til et sted som heter Seal Beach. Vi hadde det kjempekoselig der ogs s vi i snne smbutikker langs ggaten ved stranden. Stranden var utrolig fin og vi mtte p s mange hyggelige folk! Det var ei jente p vr alder som kom bort til oss tilbudte seg ta bilde av oss ogs snakket vi i sikkert ti minutter. Det er virkelig noe som lyser opp resten av dagen, at folk virkelig tar seg tid til slikt er s herlig! Jeg og Silje spiste sammen og gikk sammen hele kvelden, noe som var kjempekoselig! S kvelden har vrt fylt med mye latter og godt selskap!

Silje sin blogg finner dere forresten HER

Ha en kjempefin dag dere!

Fine dager i Cali

• 14.07.2014, 21:56

Lokal tid: 12:56 Norsk tid: 21:56

Heii! N har dere ikke hrt fra meg p en stund, men jeg lever enda alts. Jeg har det kjempefint her men er enda litt sliten etter Disneyland i gr. P fredag dro vi til Los Angeles og inn til Hollywood. Vi fikk tid til g litt p Walk of Fame, handle litt og slikt. Vi fikk liten tid, s vi stresset hele tiden og lp fra butikk til butikk. Jeg mtte stoppe opp for ta bilde med en som hadde kledd seg som Tom Cruise og jeg fikk helt sjokk. Jeg ble s starstrucked fordi han var s lik! Vi endte kvelden med et annet stopp litt forbi Beverly Hills, hvor vi shoppet og spiste enda mer og alt i alt var dagen helt fantastisk! Vi har allerede rukket se mye og jeg klarer nesten ikke vente p se mer! Alle menneskene her nede er forresten kjempehyggelige, det kommer faktisk ukjente bort til deg og vil snakke. De spr hvor vi er fra, nsker oss en fin dag, menneskene her er rett og slett bare kjempekoselige!

ved Beverly Hills

I gr dro vi til Disneyland og jeg skal si dagen var stressende. Vi hadde hele 13 timer der inne og vi hadde allerede rukket g parken to ganger og tatt noen attraksjoner etter bare fire timer. Det ble jo verdt ventingen nr vi s Disney paraden senere p ettermiddagen og alt fyrverkeriet p kvelden. Det er fint ha vrt der, men litt mindre tid hadde nok ikke gjort noe.

I dag har jeg allerede rukket spise frokost, lunsj og vrt p Target. Klokken er snart ett og skolen starter to i dag, senere i kveld drar vi ned til en strand s det blir nok kjempekoselig! Jeg kjenner at jeg er litt brent etter den sterke sola p Disneyland i gr. Vret n er overskyet, men jeg syntes jeg ser sola titter litt frem langt borte. I morgen skal vi til Venice Beach og Santa Monica, s det blir nok supert! N skal jeg gjre meg klar til en tre timers lang skoledag. Hper alle i Norge har hatt en fin dag!

Har noen av dere vrt i LA eller p Disneyland?

CALIFORNIA

• 11.07.2014, 21:57

Lokal tid: 13:00 Norsk tid: 22:00

Heii og god dag fra California! N sitter jeg p rommet sammen med romkameraten min Maria, som jeg er s glad for dele rom med. Det er kjempefint her, lederne er supre, rommene er kjempefine og vret er p topp. Jeg reiste hit 07:55 i norsk tid p onsdag og 30 timer senere var vi fremme. Vi mellomlandet i London, hvor det utrolig nok ble tre timer med venting p flyet fordi det var noe feil med det. Dette var jo s typisk uflaks for vr del fordi vi endte med ikke rekke flyet vi skulle ta videre til Los Angeles og mtte vente tre timer p et nytt fly p flyplassen i New York. P flyplassen i New York mtte vi Austin Mahone! Jeg kunne ikke tro mine egne yne, s det ble et bilde med hanog han var kjempehyggelig! Kvelden ble mye bedre for oss etter vi mtte han, og de ekstra timene var virkelig verdt det! Etter en lang flyreise var det deilig komme frem, s det ble senga med en gang!

p flyplassen i NY

Frste dagen her borte, som var i gr var jeg utrolig sliten. Jeg hadde sovet litt p flyene dagen fr men likevel var jeg kjempetrtt. Det ble mye bedre etter vi hadde spist en god frokost og ftt en omvisning i byen. Vi gikk innom Target, dette er definitivt en butikk som passer alle! Det er s billig og s mye kjpe! Jeg har det virkelig helt supert her, alt er som vi serp film, rett og slettkjempefint! Vifikk ogs litt fritid fr vi hadde skole, skolen er forresten helt syk! Det er basseng her, idrettshall, bowling, butikker, Starbucks, cafeer, jeg er sikker p at hele skolen er strre enn byen jeg bor i hjemme. Skoletimene er helt greie og lrerne er utrolig snille!Jeg og noen andre valgte spise middag ute, s det ble en koselig kveld!

campuset

N er klokken ett her i Long Beach og vi skal g for ha skoletime. Derfor jeg ikke har s mange bilder er fordi telefonen min har vrt tom for strm, men jeg skal ta en del bilder i kveld! I kveld blir det disco, er litt usikker p om vi orker dra siden vi enda er slitne etter reisen. Uansett s blir det nok en kjempefin kveld! Kos dere der hjemme i Norge!

California

• 08.07.2014, 20:54

N er dagen virkelig her! Denne dagen har jeg gledet meg til i evigheter. Jeg kan frst fortelle dere at jeg har skaffet meg leilighet i dag! Jeg var p visning i forrige uke og i dag fikk jeg en melding om at vi kan flytte inn i midten av August. Dette gjorde meg s utrolig lettet, jeg har jo stresset med leilighet i ukesvis n og endelig har jeg ftt skaffet en! Planen er flytte inn sammen med ei annen jente jeg har blitt kjent med som gr p skolen jeg starter p. Vi gleder oss utrolig mye og dette kommer til bli kjempebra! Men over til noe annet. Kofferten min er pakket, hndbagasje gjenstr og jeg er reiseklar. Jeg sitter og drikker mitt siste glass med sjokolademelk her i Norge og det erhele fire uker til neste gang. Det er kjemperart tenke p at om seks timer er jeg p vei til flyplassen, elleve timer til flyet gr og det ertolv timer til jeg er i London. Jeg har ingen planer om sove i kveld ettersom jeg ikke gjr noe annet enn trekke p smilebndet. Jeg er faktisk i USA snart, det er s fantastisk tenke p.

Jeg startet dagen i dag med noen episoder av Teen Wolf p senga. Det tok litt tid fr det gikk opp for meg at jeg snart reiser, og det er herlig. Jeg, mamma og kjresten hennes dro for beske mormor og nr vi kom hjem igjen dro jeg rett p en lpetur. Jeg endte opp med gjre litt styrke nr jeg var tilbake igjen og jeg har ikke vrt s sliten som n p lenge. Hper virkelig det blir litt trening i California ogs, for det trenger jeg n. For dere som ikke helt har fulgt med s skal jeg p sprkreise til Long Beach i California hvor jeg skal vre i fire uker. Jeg har valgt kurset som heter International, noe som vil si at det er skole 4x40minutter fra mandag til torsdag med andre ungdommer fra forskjellige land. Dette kommer til bli en reise jeg aldri glemmer, dette kommer til vre et minne for livet! Dere fr alle ha en fin kveld og en fin dag i morgen!

Neste gang vi snakkes er jeg i USA!

Packing for California

• 01.07.2014, 15:10

Hei og god dag kjre lesere! I dag er det en uke til jeg reiser til Long Beach, derfor bestemte jeg meg for komme i gang med pakkingen s fort som mulig. Jeg er n omtrent ferdigpakket, mangler bare sminke, sko, hndkle, underty og slikt. Jeg har lagt ned syv forskjellige antrekk, tre bikinier og noe komfortabelt g med inne p campus samt. toalettsaker. Jeg kommer til kjpe en del klr i California s jeg ser ikke vits i pakke ned mer enn det jeg har gjort. Noe av det jeg kjper kommer jeg uansett til bruke der borte, s for spare mest mulig plass unngr jeg ta med ting jeg egentlig ikke trenger. Jeg kjenner at det kribler i magen nr jeg tenker p at om ikke lenge er det faktisk jeg som er i USA. Det er enda en del papirer jeg m fikse, ogs skal jeg ringe inn til EF for dobbeltsjekke at jeg har SIM-kort i orden. S nedenfor ser dere alle klrne jeg har valgt ta med meg for fire uker i California, jeg kommer ogs til reise i joggebukse og hettegenser med en hndbagasje.

Hva syntes dere om klrne jeg har pakket ned? Har dere vrt p sprkreise fr?

Dollars

• 26.06.2014, 16:35

Heiiheii! N har jeg vrt hjemme en stund og i dag har jegftt tatt ut noen dollar, skaffet meg nettbank, kjpt underty, tatt kopi av pass og handlet inn toalettsaker. Jeg gleder meg utrolig til reise n, er virkelig ikke lenge igjen. N lager mamma middag, det lukter mat helt opp til rommet. Etterp skal jeg skrive en ordentlig pakkeliste og starte med pakke litt. Jeg elsker pakke kofferten fr jeg reiser, jeg blir bare s utrolig mer spent, tenk at om under to uker er jeg i California. Det er s rart tenke p at jeg faktisk er i USA snart, hvor jeg skal vre i fire uker. Sommerflelsen er virkelig p topp n! Jeg legger ut pakkeliste neste uke en gang. Det var veldig rart ta ut dollar i dag, det frste jeg begynte tenke p var Miley Cyrus og James Franco. Dollar er s typisk dem. Nedenfor ser dere ogs bildet jeg tok p Tirsdag som jeg trenger til et eller annet der nede, tror det er studenkort el. N skal jeg spise, s vi snakkes!

Har dere handlet med dollar fr?

Sprkreise sommer 2014

• 12.05.2014, 23:18

Sprkreise, fire uker, Long Beach med EF

Det har seg snn at n i skrivende stund er det snart57 dager til jeg sitter p flyet til California. Snn som det ser ut n s skal jeg dra tidlig p morgenen, mellomlande i London, mellomlande i New York og deretter ta fly til LAX flyplass som ligger i Los Angeles. Jeg skal bo p et Campus sammen med mange andre som reiser ned sammen med meg p en skole som heter California State University Long Beach. Her skal vi tilbringe tid sammen i fire uker, oppleve mye og lre mye!Hvavi skal gjre og slikt viljeg ikke g mer inn p for jeg vet enda ikke hva planene blir nr vi er der nede og jeg vil ikke fortelle for mye heller, men det er derfor jeg har tenkt til dele hva jeg opplever med dere og derfor blogge litt nr jeg er der nede.

Jeg har planer om ta med rundt 25.000 kr i lommepenger, dette er inkludert maten jeg m kjpe selv og penger som jeg skal bruke til shopping og utflukter. Det er enormt med penger til en seksten ring vre, men jeg kommer til ha jobbet for en del av pengene. Sprkreisen i seg selv kom p totalt 38.000 kr og dette er penger jeg betalte fra egen lomme. Jeg brukte konfirmasjonspengene mine til dette og jeg har ogslenge spart penger som skal g til utdanning og slikt,men tenkte at dette er en opplevelse for livet s jeg valge derfor ta denne muligheten.

Det er slikt at vi kommer til ha skole nr vi er der nede, og i dag fullfrte jeg en engelsktest som skal vise meg hvilket niv jeg ligger p i engelsk. Vet ikke nr jegfr vite resultatet, menhvilken klasse jeg kommer i nr jeg er der nede avhenger av hvor godt jeg gjorde det p denne testen. Det skal vre skole hver dag 4x40minutter fire ganger i uka, fredagene og helgene gr bort til utflukter og slikt. Jeg har hrt at alle lrerne som er der nede er superflinke og utrolig hyggelige, s jeg ser veldig frem til dette!

Nr vi er der nede gr vel for det meste av tiden bort til oppleve, shoppe, spise og bli kjent! Jeg gleder meg utrolig mye! Jeg tenker at jeg ikke trenger fortelle s mye mer om sprkreisen n fr jeg reiser, men om dere har noen sprsml er det bare stille dem i kommentarfeltet. Jeg skal svare p sprsmlene deres i en kommentar tilbake :-)

Jeg vil ogs si at derfor jeg ogs nsket dra p en slik sprkreise er for finne ut mer om landet jeg alltid har drmt om. Jeg har alltid nsket studere i USA og flytte dit, men sklart er det beste vite hva du gjr og hva du reiser til. Derfor er dette en fantastisk sjanse for meg til finne ut av dette. Om jeg finner ut at jeg absolutt ikke skal tilbake til USA s har jeg iallefall funnet ut det ogs, det er viktig gjre seg kjent med steder! Men jeg vet dette ikke er noe problem, for dette kommer til bli supert!

Skal du p sprkreise?Hvor har du lyst til dra?

121 DAGER TIL CALIFORNIA

• 10.03.2014, 23:49

er s deilig tenke p at n er sommerplanene i boks! Det blir fire uker p sprkreise i Long Beach i California. Har lenge vurdert studere i utlandet osv. men har funnet ut at det er best vente og derfor blir det sprkreise istedenfor. Syntes dette virker s utrolig spennende, og jeg er s heldig som kan f oppleve noe slikt! Jeg reiser med EF som er en utrolig flott organisasjon hvor det gr ann dra til flere ulike destinasjoner. Jeg vippet sklart mer inn p USA og bestemte meg for California ettersom det lenge har vrt en drm reise dit. Det er noe med dette ret, jeg vet at 2014 kommer til bli et supert r. Det er s utrolig mye som skal skje og s mye positivt!

Tenk lange late dager p stranden, starbucks i varmen, shopping, disneyland, fornyelsesparker, lysene i Vegas og ikke minst den flotte turen med de herligste menneskene! Kjenner at dagene nrmer seg n, dette blir helt perfekt!

Anne Lene Nilsen

- Sertifisert personlig trener - Barista hos Espresso House - Bikini fitness utver