Drikk proteinshakes med god samvittighet

Det blir sagt så mye rart om proteinpulver, så jeg tenkte jeg kunne skrive et lite innlegg om det, flere av vennene mine kommer med kommentarer om hvor lite bra det er. Altså, det er tullprat, drikk proteinshakes med god samvittighet sier jeg bare! Flere jeg har snakket med mener at proteinpulver er dyrt, at det gjør deg feit og at man bare tisser det ut igjen. Tenkte å motbevise det dere sier i dette innlegget og komme med noen gode grunner til hvorfor akkurat proteinpulver kan være lurt for både deg og meg!

Proteinpulver er ikke noe mer magisk enn protein fra vanlig mat. Det har ingen annen effekt enn at det er en enkel og praktisk måte å få i seg mye protein på. Hvis man bygger muskler eller driver med styrketrening kan det være vanskelig å få i seg nok proteiner gjennom kosten, da er proteinpulver en veldig praktisk løsning. Men, det er viktig å tenke på at proteinpulver aldri skal brukes som erstatning for annen mat, det skal brukes som et supplement.

Proteinpulver er også, som jeg kommer til å nevne nedenfor, rimelig. Hvis vi sammenligner ca. pris når det kommer til protein fra proteinpulver og melk, koster det 32 øre pr 1 gram protein i proteinpulver, og i melk koster det 42 øre per 1 gram ifølge salgssjefen til Proteinfabrikken (kilde – HER).

Så, proteinpulver er ikke noe mer magisk enn annen protein fra mat, det er bare det at i proteinpulver får man i seg mer protein og slipper å spise så mye mat for å dekke proteinbehovet sitt. Blir du feit av proteinpulver bruker du det for mye, spiser for mye eller trener for lite.

Her kommer noen gode grunner til å bruke proteinpulver:

1. Proteinpulver er nesten den rimeligste proteinkilden vi kan få tak i, bortsett fra tunfisk

2. Proteinpulver er veldig praktisk, spesielt hvis du har dårlig tid eller skal reise et sted og ikke vil bære på så mye

3. Proteinpulver er supert for de som sliter å få i seg nok mat

4. Proteinpulver er enkelt å tilberede og kan brukes i nesten alt (pannekakerøre, pizzadeig, brød, smoothies, kaker osv.)

5. Proteinpulver har veldig lang holdbarhet

Her er min lille samling av proteinpulver, skal hente en ny boks fra Fitnessguru(HER) i en annen smak neste uke som ligger på posten. Begynner virkelig å gå lei av sjokoladesmaken, så det blir godt med noe nytt. For dere som er interesserte anbefaler jeg å kjøpe proteinpulveret til venstre, den smaker som After Eight sjokoladen og er kjempegod(HER).

Har dere lyst til å lese mer anbefaler jeg dere å lese disse to innleggene fra Fitnessbloggen.no.

http://fitnessbloggen.no/pristest-proteiner/

http://fitnessbloggen.no/8-gode-grunner-for-a-spise-mer-protein/

 

Hva er deres tanker om proteinpulver? Noe å anbefale?

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg