Hvordan holde treningsmotivasjonen oppe?

Nå går det mot mørkere tider og det blir vanskeligere og vanskeligere å komme seg opp av sofaen for å begeve på seg. Det har plutselig blitt enkelt å velge sofaen eller sove et par timer fremfor en time på treningssenteret. Jeg har vært der jeg også, men det er ikke mye som skal til for å få opp humøret og få igang motivasjonen. Jeg fikk et spørsmål her om dagen om jeg kunne blogge litt om treningsmotivasjon. Dette passer seg utrolig godt nå som det går mot jul. Det er nå de fleste dropper ut når det kommer til trening, men det vil vel ikke du? Så her kommer noen av mine tips.

Å trene med venner eller familie er alltid koselig og man har også mulighet til å pushe hverandre. Jeg trener alltid med venner eller pappa om jeg har mulighet.

Nye treningsklær i freshe farger hjelper faktisk utrolig mye, man har jo såklart lyst til å få brukt klærne også?

Og for de som ikke er medlem på et treningssenter er det kanskje på tide? Treningssenter er dyrt og derfor er det kanskje lettere å komme seg opp av sofaen. Ingen vil vel kaste bort så mye penger?

Inspirasjonsbilder er utrolig motiverende. Det hjelper utrolig mye på motivasjonen å se andres resultater. Tumblr, pinterest og weheartit er gode inspirasjonssider.

9

 

Og til sist er det følelsen man får etter å ha prestert på trening. Jo mer sliten man blir, jo bedre er det.

Hva syntes du? Hva motiverer deg?

3 kommentarer
    1. Så fine tips, er hel enig i alle tipsene selv, spesielt det med nye treningsklær og weheartit, det får opp motivasjonen min det! For meg er det bare å tenke på at jeg syntes trening faktisk er utrolig gøy. Nå spiller jeg håndball og vi trener sammen 4 ganger i uka, så da må jeg jo på alle treningene, jeg kan ikke bare droppe det fordi netflix er mer fristende, det tror jeg hjelper en del 🙂

    2. Enig, og gode tips! Trening får både kropp og sjel til å føle seg bedre, og in the end, er det SÅ verdt det. Skal være flink å trene også nå i desember. Har trent et par uker jevnlig nå, og merker forskjell på hvor mye mer jeg orker, og hvor mye ekstra energi jeg har fått. Holder hovedsakelig på med styrketrening ^^ farger på treningsklær hjelper også, og man får mer lyst til å trene, dersom man har fine og behagelige klær, man føler seg vel i (:

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg