Språkreise sommer 2014

Språkreise, fire uker, Long Beach med EF

Det har seg sånn at nå i skrivende stund er det snart 57 dager til jeg sitter på flyet til California. Sånn som det ser ut nå så skal jeg dra tidlig på morgenen, mellomlande i London, mellomlande i New York og deretter ta fly til LAX flyplass som ligger i Los Angeles. Jeg skal bo på et Campus sammen med mange andre som reiser ned sammen med meg på en skole som heter California State University Long Beach. Her skal vi tilbringe tid sammen i fire uker, oppleve mye og lære mye! Hva vi skal gjøre og slikt vil jeg ikke gå mer inn på for jeg vet enda ikke hva planene blir når vi er der nede og jeg vil ikke fortelle for mye heller, men det er derfor jeg har tenkt til å dele hva jeg opplever med dere og derfor blogge litt når jeg er der nede.

Jeg har planer om å ta med rundt 25.000 kr i lommepenger, dette er inkludert maten jeg må kjøpe selv og penger som jeg skal bruke til shopping og utflukter. Det er enormt med penger til en seksten åring å være, men jeg kommer til å ha jobbet for en del av pengene. Språkreisen i seg selv kom på totalt 38.000 kr og dette er penger jeg betalte fra egen lomme. Jeg brukte konfirmasjonspengene mine til dette og jeg har også lenge spart penger som skal gå til utdanning og slikt, men tenkte at dette er en opplevelse for livet så jeg valge derfor å ta denne muligheten.

Det er slikt at vi kommer til å ha skole når vi er der nede, og i dag fullførte jeg en engelsktest som skal vise meg hvilket nivå jeg ligger på i engelsk. Vet ikke når jeg får vite resultatet, men hvilken klasse jeg kommer i når jeg er der nede avhenger av hvor godt jeg gjorde det på denne testen. Det skal være skole hver dag 4x40minutter fire ganger i uka, fredagene og helgene går bort til utflukter og slikt. Jeg har hørt at alle lærerne som er der nede er superflinke og utrolig hyggelige, så jeg ser veldig frem til dette!

Når vi er der nede går vel for det meste av tiden bort til å oppleve, shoppe, spise og bli kjent! Jeg gleder meg utrolig mye! Jeg tenker at jeg ikke trenger å fortelle så mye mer om språkreisen nå før jeg reiser, men om dere har noen spørsmål er det bare å stille dem i kommentarfeltet. Jeg skal svare på spørsmålene deres i en kommentar tilbake 🙂

 
  

Jeg vil også si at derfor jeg også ønsket å dra på en slik språkreise er for å finne ut mer om landet jeg alltid har drømt om. Jeg har alltid ønsket å studere i USA og flytte dit, men såklart er det beste å vite hva du gjør og hva du reiser til. Derfor er dette en fantastisk sjanse for meg til å finne ut av dette. Om jeg finner ut at jeg absolutt ikke skal tilbake til USA så har jeg iallefall funnet ut det også, det er viktig å gjøre seg kjent med steder! Men jeg vet dette ikke er noe problem, for dette kommer til å bli supert!

Skal du på språkreise? Hvor har du lyst til å dra? 

5 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg