ADVARSEL, sterke bilder

Nå har jeg vært igjennom noen blogger som ligger på forsiden av blogg.no og en av de skrev litt om at hun ville ha Canada Goose Jakke. Jeg mener ikke noe stygt  noe om denne personen altså, men jeg vil bare si min mening! 

Før så elsket jeg jakkene, jeg ønsket meg en selv og det var en stor drøm om jeg hadde fått en av jakkene. Men det var før jeg visste alt! Jeg tenkte ikke over at det var ekte pels, at dyrene har lidd for det. Det er faktisk flere tusen dyr som dør hver dag bare pga. at vi skal ha noe å pynte oss med. Heldigvis fikk jeg ikke jakken jeg ønsket meg, og kan ikke være mer takknemmelig. Jeg skjønner ikke hvorfor folk trenger pels? Er det ikke meningen at mote skal være gøy da, men det er jo ikke det om du går å bærer på et dødt dyr! Jeg vet at jeg ikke har så mye jeg skulle sagt, fordi jeg ikke er vegeterianer. Jeg har så lyst til å bli det, men det er bare så vanskelig å legge om vanene sine. Jeg er nok like ille selv fordi jeg spiser kjøtt, for oss mennesker er det mat. Men pels? Det er helt unødvendig! Mange hundre tusen dyr lider, bare pga. vi skal ha sminke, litt pels på jakken osv. Jeg blir helt dårlig av å tenke på det.. Jeg tror dere skjønner resten selv, så om du har planer om å kjøpe noe med ekte pels/eller har kjøpt så anbefaler jeg at du skal tenke deg litt om før neste gang! Jeg kan ikke skryte på meg at jeg bare bruker sminke som ikke er dyretestet, men jeg mener at vi alle kan bli flinkere!

Hvem vil skade denne lille kattungen ? 

 

Dyr blir flådd levende

 

Satt i bur i dager, uker, måneder

 

 

Så vær så snill, bruk produkter som ikke er testet på dyr! Dropp ekte pels og kjøp fake, man ser ikke forskjellen en gang! Og gjerne gi en donasjon til organisasjoner(?) som er mot ekte pels!

12 kommentarer
    1. Jeg synes dette er helt forferdelig og jeg begynner å gråte bare jeg leser om det, synes folk bør tenke litt mer enn bare på hva som er fint eller populært! Jeg blir utrolig provosert, at folk kan være så egoistiske og at de virkelig ikke tenker at dyr er levende individer som har like mye rett til god behandling og liv som vi mennesker har! Stakkars stakkars stakkars..

    2. Hei du.
      Jeg vil overhodet ikke ha på meg at jeg støtter noen pelsindustri, selv om jeg ønsker meg en Canada Goose-jakke.
      Canada Goose har kun pels på hettekanten, og det er fordi de originalt er laget for ekstreme værforhold. Pelsen skjermer ansiktet mot vind og snøfokk, og på steder for det er opp mot – 40 grader ER dette nødvendig. Vi trenger det sjelden i Norge, men det betyr jo ikke at vi kan bruke jakkene.
      Pelsen kommer ikke fra dyr som er avlet opp, men fra ville prærieulver som må bestandreguleres fordi de er for mange, og de dreper andre dyr. Det er ikke sånn at alle verdens dyr er søte og snille, og ikke gjør noen skade på naturen. Noen typer dyr kan man ikke ha løpende rundt i store flokker, og prærieulven er en av de.
      Har du noen produkter fra Lano, Zalo, O.B, Maybelline, Max Factor, Dior (++) i huset er faktisk DU med på å bidra til dyreplageri, i og med at de er testet på dyr. Den lille katten du har bilde av blir brukt til å teste ut hudkremer, parfymer, sminke, ol.
      Og sminke trenger vi i hvert fall ikke!

    3. Jeg hatar dyrmisshandling osv! I just Hate It! Fyy! at folk kan gjøre sånt mot en sånt fint liv..:(<3 ønsker man kunde hjelpe allesammen som treng hjelp! 🙁

    4. Canada Goose bruker coyote, og Parajumpers raccoon (vaskebjørn) på hettene.
      Pelsene kommer fra ville dyr som er fanget i feller. Mange av disse fangstmetodene er så grusomme at de er forbudte i Norge.

    5. Det er greit at dette er din mening, men du fremstiller meg som en dyreplager, og som en person som liker pelsindustrien – og det er HELT feil.
      Jeg kunne aldri kjøpt pels fra et dyr som er avlet opp, eller har bodd i pelsfarm.

    6. Jeg synes det er helt forferdelig at noen har fått det for seg at det er greit å torturere dyr i form av dyretesting. Det er rett og slett horribelt. Det går fint an å teste om et produkt er skadelig eller ikke uten å sprøyte giftstoffer inn i øynene på små, uskyldige kaniner. Jeg kjenner jeg blir mektig provosert. Jeg synes det er flott at du skriver om dette, for det er noe som lett kan glemmes i hverdagens jag og mas. Jeg synes dette er noe som burde bli tatt opp med jevne mellomrom for å gjøre folk klar over hva de faktisk er med på å støtte, og forhåpentligvis få dem til å endre vanene sine. Det finnes ALLTID alternativer til dyretestede produkter.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg